Atunci când te consideri nedreptățit, nu trebuie să aștepți ca problemele să se rezolve de la sine, ci trebuie să urmezi exemplul celor care sesizează Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Cei mai mulți dintre consumatorii pieței de asigurări (și nu numai) nu își cunosc drepturile și, astfel, se rezumă să depună o petiție fie la compania de asigurare, fie la broker.
Un consumator informat, așa cum ne dorim să fii și tu, își reclamă problema atât la compania de asigurare/broker de asigurare, cât și la ASF. Dacă vrei să beneficiezi de servicii mai bune, informează-te și, dacă sesizezi o problemă, anunță autoritățile. E dreptul tău. Experții ASF vor analiza petiția ta și îți vor spune dacă aceasta este sau nu întemeiată.
Dacă vrei să analizezi statistica Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) referitoare la petițiile înregistrate în cursul anului 2016, o poți face accesând categoriile de mai jos. Dacă vrei doar să știi câte petiții au fost finalizate în favoarea petenților, îți putem spune că a fost atins un prag de 68%. Dintre acestea, 67% au fost finalizate prin plată.
În cursul anului 2016, Call Center-ul ASF a înregistrat 18.241 de apeluri telefonice primite, în creștere cu 28% față de anul precedent. Dintre acestea, 6.835 de apeluri au vizat segmentul de asigurări, 758 de apeluri au avut în vedere segmentul de pensii, în vreme ce alte 398 de apeluri au vizat piața de capital. Anul trecut, 93,3% dintre consumatori s-au declarat mulțumiți de Call Center-ul ASF.
Unul dintre avantajele oferite de Call Center-ul ASF este acela că facilitează accesul consumatorilor la informare rapidă, prin intermediul a 7 linii telefonice: Asigurări, Pensii, Piața de capital, Alte informații, Abuz de piață, Engleză și SAL-Fin. Apelurile sunt direcționate către segmente clare de competență și, implicit, specialiști pentru fiecare domeniu în parte. TELVERDE ASF: 0800.825.627
În 2016, ASF a înregistrat, analizat și soluționat 9.264 de petiții unice transmise de asigurați/păgubiți, în scădere cu 0,22% față de 2015. În 79,17% din cazuri (7.334 de petiții), asigurații au reclamat neplata sau plata parțială a despăgubirilor. Printre celelalte aspecte sesizate de asigurați: recalcularea despăgubirilor și nerespectarea condițiilor contractuale sau a normelor RCA.
Potrivit ASF, petițiile înregistrate pe segmentul asigurărilor generale au avut și în 2016 cea mai mare pondere: 97,97% (9.076 de petiții). În această categorie, clasa asigurărilor obligatorii RCA și Carte Verde a consemnat 7.246 de petiții, în creștere cu 7,49% față de 2015. În ceea ce privește asigurările de viață, pe acest segment au fost înregistrate, în 2016, 188 de petiții, cu o creștere de 13,94% față de 2015.
Revenind la asigurările generale, raportul Autorității de Supraveghere Financiară arată că, în 2016, petițiile înainte de asigurați/păgubiți au fost segmentate astfel:
Asigurări CASCO – 1.204 petiții în 2016 (scădere de 29,01% față de 2015);
Asigurări RCA și Carte Verde – 7.246 petiții în 2016 (creștere de 7,49% față de 2015);
Asigurări de incendii și alte daune la proprietăți – 293 petiții în 2016 (scădere de 38,05% față de 2015);
Alte forme de asigurări generale – 333 petiții în 2016 (creștere de 59,33% față de 2015).
Potrivit ASF, societatea de asigurare care a înregistrat, în 2016, cel mai mare număr de petiții analizate în mod unic pe petent este CITY INSURANCE SA, care a consemnat, în total, 3.339 de petiții. De altfel, CITY INSURANCE SA se regăsește, alături de ASIROM VIG SA și FORTE ASIGURĂRI-REASIGURĂRI SA, pe lista companiilor care au înregistrat creșteri ale numărului de petiții în 2016, comparativ cu anul precedent.
Concret, raportul întocmit de Autoritatea de Supraveghere Financiară referitor la numărul petițiilor înregistrate, în 2016, de companiile de asigurări oferă următoarele informații:
CITY INSURANCE SA – 3.339 petiții în 2016 (creștere de 73.54% față de 2015);
ASIROM VIG SA – 1.827 petiții în 2016 (creștere de 89,13% față de 2015);
EUROINS SA – 1.111 petiții în 2016 (creștere de 26,57% față de 2015);
CARPATICA ASIG SA – 770 petiții în 2016 (scădere de 22,61% față de 2015);
OMNIASIG VIG SA – 481 petiții în 2016 (scădere de 31,77% față de 2015);
ALLIANZ-ȚIRIAC ASIGURĂRI SA – 292 petiții în 2016 (scădere de 27,18% față de 2015);
UNIQA ASIGURĂRI SA – 273 petiții în 2016 (scădere de 26,42% față de 2015);
FORTE ASIGURĂRI-REASIGURĂRI SA – 208 petiții în 2016 (creștere de 49,64% față de 2015);
GROUPAMA ASIGURĂRI SA – 195 petiții în 2016 (scădere de 23,53% față de 2015);
GENERALI ROMÂNIA SA – 170 petiții în 2016 (scădere de 23,53%);
Alte societăți/brokeri de asigurare – 5.998 petiții în 2016 (scădere de 66,70% față de 2015).
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.