Petiţii

Dacă ești nemulțumit, nu ezita să îți exprimi nemulțumirea. Poți încerca, inițial, să rezolvi problema pe cale amiabilă. Ia legătura cu compania de asigurări sau, dacă este cazul, cu brokerul cu care colaborezi și exprimă-ți nemulțumirea. Expune concis și coerent problemele constatate și argumentează-le. Explică în scris ce te nemulțumește și, la fel de important, solicită ca sesizarea ta să primească tot un răspuns scris.

Ești hotărât să depui o reclamație? Accesează categoriile de mai jos și află tot ce trebuie să știi despre depunerea unei petiții și soluționarea acesteia.

Dacă ești nemulțumit de răspunsul primit, înaintează o petiție. Această reclamație poate fi trimisă companiei de asigurări sau brokerului prin poștă, prin e-mail sau folosind formularul de contact de pe site-ul asigurătorului/brokerului. Asigurătorii și brokerii sunt obligați prin lege să pună la dispoziția clienților (la sediu și pe site) informații despre modalitatea de rezolvare pe cale amiabilă a petițiilor.

Totodată, asigurătorul/brokerul este obligat să îți ofere date de contact (e-mail, telefon) la care te poți adresa pentru a afla stadiul soluționării reclamației. Indiferent de tipul petiției și modul în care aceasta a fost trimisă, asigurătorii și brokerii au obligația de a înregistra și de a răspunde la fiecare petiție primită, în maximum 30 de zile de la data înregistrării sale, indiferent dacă soluția e sau nu favorabilă clientului.

Dacă nu ai ajuns la o înțelegere amiabilă cu asigurătorul/brokerul, poți depune o petiție la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), instituție publică ale cărei atribuții sunt, printre altele, apărarea drepturilor asiguraților și promovarea stabilității activității de asigurare în România. Reclamația trebuie adresată în scris și trebuie să fie însoțită de documente doveditoare.

Potrivit legislației în vigoare, Autoritatea de Supraveghere Financiară este obligată să rezolve orice reclamație într-un termen legal de maximum 30 de zile de la data la care a fost înregistrată sesizarea respectivă. Dacă vrei să depui o petiție la Autoritatea de Supraveghere Financiară, poți opta pentru una dintre următoarele modalități de transmitere a acesteia:

-la sediul central al ASF sau la reprezentanțele teritoriale ale instituției;

-prin telefon – TELVERDE ASF: 0800.825.627;

-prin fax, la numărul 021.316.78.64;

-prin e-mail, la adresa office@asfromania.ro;

-trimițând o petiție către ASF, la adresa poștală: Splaiul Independenței, nr. 15, sector 5, Cod Poștal 050092, București;

-completând formularul online de pe site-ul ASF.

Reclamațiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale petiționarului nu vor fi luate în considerare. Dacă vrei ca petiția ta să fie procesată, oferă toate informațiile necesare în acest sens. Odată înaintată o petiție, poți verifica telefonic primirea acesteia de către destinatar și, apoi, poți cere informații cu privire la stadiul soluționării acesteia.

Este extrem de important de precizat că Autoritatea de Supraveghere Financiară nu are competențele legale pentru a soluționa litigiile dintre asigurători/brokeri și societățile cu care aceștia au relații comerciale – în mod special, service-uri auto.

Prin petiție, se înțelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris sau prin e-mail, pe care oricine o poate adresa autorităților și instituțiilor publice (și nu numai). În domeniul asigurărilor, o petiție poate fi depusă de persoana asigurată, contractantul asigurării, beneficiarul poliței sau de un păgubit.

Dacă ai întrebări suplimentare, poți beneficia de asistență de specialitate în vederea formulării unei petiții în asigurări. Tot ce trebuie să faci este să apelezi TELVERDE Dialog ASF: 0800.825.627. Specialiștii ASF sunt pregătiți să răspundă solicitărilor tale în cursul săptămânii, după următorul program: luni-joi, 10.00-17.00; vineri, 10.00-14.30.