Luna Asigurărilor de Locuințe 2023
Pentru al XI-lea an consecutiv, campania naţională de informare „Luna Asigurărilor de Locuinţe” le reaminteşte romanilor de riscurile care le ameninţa locuinţele şi, mai ales, de importanţa asigurării propriei case.
Astfel, pe întreaga durată a lunii octombrie, informaţiile de bază despre rolul şi beneficiile asigurărilor de locuinţe vor fi transmise alături de cele mai importante detalii pe care romanii trebuie să le cunoască despre riscurile care le ameninţă casele şi despre ce pot face pentru a reduce cât mai mult apariţia şi efectele acestora.
Obiectivele proiectului includ:
- Creşterea gradului de conştientizare a românilor cu privire la pericolele la care le este expusă locuinţa
- Informarea romanilor cu privire la formele de protecţie financiară pe care le oferă încheierea unei asigurări obligatorii sau facultative de locuinţa
- Informarea romanilor cu privire la măsurile de siguranţă pe care le pot lua pentru a reduce apariţia riscurilor care le ameninţă locuinţele şi, dacă apar, pentru a se proteja financiar de impactul lor
Campania „Luna Asigurărilor de Locuinţe” este iniţiată de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor şi se desfăşoară cu sprijinul UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România, şi UNSICAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.
Partenerii campaniei sunt GENERALI Romania, BRD Asigurări Generale, ALLIANZ – ŢIRIAC Asigurări, OMNIASIG VIG, tbi Bank, DESTINE Broker, GRAWE România, PAID România, GROUPAMA Asigurări, SIGNAL IDUNA Asigurări, PROFIDUCIARIA, MaxyGo Broker, CAMPION Broker, GARANTA Asigurări, ASIGEST Broker, STELLAR Re, ASITO Kapital, Fabrica de Asigurări, DAW Management, Consultant AA, HOBBIT Broker şi OTTO Broker
Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise către publicul larg şi cu sprijinul Partenerilor Media RFI România, Revista BIZ şi ziuaveche.ro.
Istoric
Conceptul „Luna Asigurărilor de Locuinţe”, desfăşurat în mod tradiţional în luna octombrie, a fost lansat, pentru prima dată, în 2013 şi reprezintă o amplă campanie de comunicare, cu multiple elemente, axate pe diseminarea de mesaje referitoare la importanţa asigurărilor de locuinţe.
De-a lungul anilor, utilitatea demersului a fost recunoscută atât de asociaţii şi autorităţi locale, cât şi de instituţii europene: „Luna Asigurărilor de Locuinţe” a fost menţionată de EIOPA – Autoritatea Europeană pentru Asigurări şi Pensii Ocupaţionale, într-unul dintre cele mai importante documente oficiale pe care le realizează anual: Consumers Trends Report, atât în ediţia din decembrie 2015, cât şi în cea din decembrie 2016. Campania a fost inclusă la capitolele „Sectorul Asigurărilor” – „Educarea financiară a consumatorilor” (2015), respectiv „Activităţi de protecţie a consumatorului desfăşurate de entităţi şi autorităţi naţionale” („NCA Consumer Protection Activities”) (2016), recunoscându-se, astfel, eforturile de informare şi educare depuse de ţara noastră.
De asemenea, aceasta a fost desemnată cea mai bună campanie de educaţie în asigurări din 2013, în cadrul celei de-a treia ediţii a Conferinţei Asiguratorilor din România, organizată anual de UNSAR, şi a câştigat distincţia „Cea mai bună campanie de responsabilitate socială cu componenta educativă” în cadrul Galei EduFin a Premiilor în Educaţie Financiară organizată de Autoritatea de Supraveghere Financiară – ASF în 2017.
Vrei să afli mai multe?